Coaching

Hiermee wordt zowel de persoonlijke coaching als de groepscoaching bedoelt.

In de persoonlijke coaching gaan we in op alle werkgerelateerde issues waar je mee te maken krijgt als docent, leerkracht, mentor of directielid en welke persoonlijke processen daarbij een rol spelen.

Een goed voorbeeld van groepscoaching zijn de vier directeuren van vier basisscholen in dezelfde wijk die zich tijdens een fusering proces, waarbij er uiteindelijk 2 scholen zouden overblijven, wilden laten coachen.
Eerst werd een gezamenlijk doel bepaald: het was een unanieme wens om de scholen een grotere en bindende rol te laten spelen in de wijk waar ze zijn gevestigd.
Behalve met de leerlingen uit het basisonderwijs wilden ze ook een hechter contact opbouwen met de moeders en vaders, broers en zussen van deze leerlingen en een uitbereiding van de samenwerking met wijkgerichte instanties en sportverenigingen in de buurt.
Deze coachingsgesprekken hebben opgeleverd dat behalve het basisonderwijs ook ruimte ingeruimd werd voor voor- en na schoolse opvang, er taallessen gegeven werden aan volwassenen, er een wijkkrant door de leerlingen van de twee scholen wordt gemaakt en er een buddy project werd opgestart in de wijk waarbij succesvolle jongeren worden gekoppeld aan kinderen onder 12 die in de wijk woonachtig zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>